wtorek, 14 września 2010

Pierwszy większy zarobek na giełdzie

Dzisiaj sprzedałem akcje Taurona. Po odliczeniu prowizji, na czysto zarobiłem 12,68%.

Wydaje mi się, że to niezły zarobek. Co prawda, rekomendacja dla Taurona, mówi, że akcje wzrosną do 8zł, ale stwierdziłem, że lepszy realny zysk, niż marzenia o większym.

Jestem dość początkującym inwestorem, dlatego, choć mam mały kapitał, wolę go powiększać drobnymi kroczkami, niż grą spekulacyjną.

Do tej pory posiadałem akcje trzech spółek i na dwóch zarobiłem. Pozostały mi akcje PKNORLEN, na których jestem 0,89% (na jednej akcji) do tyłu.

Teraz rozglądam się za kupnem akcji jakiejś kolejnej spółki, na której mógłbym zarobić jakieś 10% :).

Gra na giełdzie, coraz bardziej mi się podoba, choć pewnie przy większym kapitale niż obecnie posiadam, ryzyko i strach były by większe.

5 komentarzy:

  1. Trzeba było nie sprzedawać, tylko podnosić stop-lossa, chyba że są Ci potrzebne pieniądze np. na inną inwestycję.

    Najważniejsze że jest zysk i oby tak dalej.

    Co do spółek i 10% pytanie w jakim horyzoncie czasowym to chcesz osiągnąć, bo to wymaga inne spojrzenie na metody analityczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Teraz rozglądam się za kupnem akcji jakiejś kolejnej spółki, na której mógłbym zarobić jakieś 10%"

    Zaczekaj cierpliwie aż GPW będzie prywatyzowane i możesz liczyć na ok 15% w 1 dniu jeśli nastroje dla byków będą pozytywne.

    OdpowiedzUsuń
  3. w między czasie możesz kontrakt na PGE kupić.
    Raczej nie spadnie, a spokojnie powinno powyżej 24 złotych być

    OdpowiedzUsuń
  4. jakoś nie widać tych 24zł. choć ostatnio trochę poszedł w góre

    OdpowiedzUsuń