niedziela, 26 września 2010

Inwestowanie w złoto, kiedy pęknie ta bańka

Mam 3 sztabki złota po 5g co jak na razie napawa mnie radością. Złoto po raz kolejny bije rekordy, przynajmniej jeśli chodzi o cenę w dolarach.
Dzisiaj można tylko żałować, że w tamtym roku sprzedałem sztabkę jedno uncjową. Miałbym niezłą stopę zwrotu.

Obecna sytuacja, na rynku złota, jest dość dziwna. Jego ceny idą w górę, mimo, że akcje również. Z reguły ceny złota rosną, gdy zmniejsza się zaufanie do giełd i chęć do ryzyka.

Dlatego też, zastanawiam się, czy nie sprzedać tych swoich sztabek teraz, póki ceny są tak wysokie. Patrząc na oferty z allegro, mogę liczyć na 450zł zysku.

Człowiek już tak ma, że jak idą straty to liczy na odbicie, jak zarabia to czeka i liczy na jeszcze większy zysk.

Dlatego czeka mnie walka ze samym sobą i próba podjęcia stanowczej decyzji. Czy zostawić złoto czy je sprzedać.
Na szczęście mam dość mało tego złota, więc i ewentualna strata będzie niższa :)
Tylko, że teraz można sprzedać drogo, a gdy bańka pęknie, kupić tanio.

6 komentarzy:

  1. A jak cena złota dojdzie do 1500 dolarów to też będziesz żałował?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej.
    Tutaj w artykule 10 mitów na temat złota koło punkt 3 masz wykres porównujący obecne ceny złota do bańki na Nasdaq czy bańki na nieruchomościach w stanach. Jak widać po wykresie miejsce na wzrosty jeszcze jest i ja wstrzymałbym się z 2-3 miesiące przed sprzedażą. A nie ma jeszcze takiego runu w śród tłumu więc i tutaj też jest bufor. Chociaż ostatnio dostaje coraz bardziej nachalne maile z enumizmatyki jak na tym złocie można jeszcze zarobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sprzedaję póki drogo

    OdpowiedzUsuń
  4. mi się wydaje, że najpierw giełda powinna polecieć

    OdpowiedzUsuń
  5. jakoś nie pęka ta bańka na złocie. myślę, że przynajmniej sztabki złota będą dość drogie, dopóki fed drukuje zielone. jeśli maszyny drukujące dolary nie zwolnią w przyszłym roku, to 3000 dolarów za uncję zostanie pobite

    OdpowiedzUsuń
  6. A złoto spokojnie sobie rośnie. Inwestycja w złoto czy inne metale np. srebro jest jak najbardziej na czasie. Co prawda już nie zarobi się tyle co można było ale jeszcze jest potencjał do wzrostów. Moim zdaniem, można jeszcze kupować zwłaszcza srebro.

    OdpowiedzUsuń