piątek, 28 maja 2010

Aktywacja rachunku maklerskiego IKE czyli długi weekend nauki

Dzisiaj został aktywowany mój rachunek maklerski, który otworzyłem specjalnie by inwestować dzięki niemu na giełdzie na moją przyszłą emeryturę, w ramach IKE.

Procedura otworzenia IKE w formie rachunku maklerskiego, zajęła dwa tygodnie od momentu wypełnienia wniosku przez internet.

Dzisiaj po raz pierwszy, po zalogowaniu się na swój rachunek, mogłem poczuć się jak prawdziwy rekin giełdowy :). Notowania w czasie rzeczywistym i ta mnogość operacji możliwych do wykonania, trochę mnie przeraża. Przyzwyczajony do gry giełdowej "na niby" w różnego rodzaju grach giełdowych, gdzie można tylko kupić lub sprzedać akcje, nie byłem przygotowany to tak dużej ilości zakładek,gdzie ich liczba, doprowadza mnie do oczopląsu :)

Tak więc w najbliższy długi weekend, trzeba będzie przestudiować całą instrukcję obsługi tego rachunku maklerskiego i spróbować się połapać, gdzie co wcisnąć, aby nie stracić prawdziwej, ciężko zarobionej kasy. Mam nadzieję, że już nie długo wszystko opanuję perfekt, a moje zakupy akcji oraz wpływ z dywidend, dość szybko doprowadzą do zwiększonej zasobności mojego portfela i nawet ewentualnie po opłaceniu podatku belki, będę sobie żył z tych pieniędzy na "emeryturze" w wieku czterdziestu paru lat :)

2 komentarze:

  1. Powodzenia, choć to ryzykowne jeśli chodzi emeryturę. Kupuj jak już spółki dywidendowe, to może wyciągniesz jakieś 5% rocznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie obsługa nie jest trudna w przypadku IKE bo ani nie możesz wziąć kredytu, ani skorzystać z OTP.

    Na co musisz zwrócić uwagę to minimalną prowizję 5 zł aby nie tracić na prowizjach.

    Poza tym tutaj możesz tylko kupować akcje i certy czyli zarabiać na wzrostach (jest kilka certyfikatów umożliwiających zarabianie na spadkach).

    OdpowiedzUsuń