środa, 9 listopada 2011

Kontrole Urzędu Skarbowego blogerów

Jak można przeczytać na niektórych blogach, ich właściciele przestają publikować swoje wynagrodzenia, które otrzymali dzięki prowadzeniu bloga.
Okazuje się, że tzw. "życzliwi" donoszą do US, a te uruchamiają procedury i kontrolują.
Ponieważ ja już miałem problemy z pewną osobą, przez którą nawet zawiesiłem emisję reklam na blogu, to mam się na baczności.
Żeby zaoszczędzić pracy takiemu donosicielowi, jak i ewentualnie pracownikom US informuję, że w związku z prowadzeniem przez żonę "klubu malucha", a także wynajmowaniu lokalu, który zakupiłem biorąc kredyt hipoteczny, mam zarejestrowaną działalność gospodarczą i wszelkie zarobki na blogach i stronach internetowych, rozliczam w ramach jej prowadzenia.

3 komentarze:

  1. Sebastian Cezary9 listopada 2011 19:35

    Sprytnie, sprytnie ;p Ale sądzisz, że życzliwi nie "doniosą" coby zweryfikować Twoje słowa? Cóż śmieszne to się nieco wydaje, rozumiem donosić na sąsiada bo kupił nowe auto, ale kogoś z blogiem gdzie ma grubo mniej niż 100zł miesięcznie z reklam, czy od kogoś to już głowa mała ^_^

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i doniosą ale w US są moje deklaracje więc nie sądzę aby jakiś urzędnik chciał weryfikować czy na reklamach zarobiłem 100zł na rok czy 120.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sebastian Cezary9 listopada 2011 20:46

    A nie wiem czy urzędnik może tak sobie o tym decydować. Oczywiście inna sprawa jeśli sprawdzi dokumenty, znajdzie w nich informacje, że odprowadzasz itp. Co innego jeśli np. taka pomocna duszyczka napisze tylko, że masz powody sądzić, że nie płacisz całości podatków :) Swego czasu rozmawiałem z kimś ze skarbówki u mnie w mieście, stwierdził, że nie mają czasu weryfikować zwykłych ludzi chyba, że są donosy, bo czasu im brakuje by firmy sprawdzić raz na jakiś czas :)

    Swoją drogą, czegoś takiego się nie spodziewałem :) Jednak widać, że Polak potrafi.

    OdpowiedzUsuń