czwartek, 5 maja 2011

Kwiecień, kolejny miesiąc realizacji celu 6 zer

Za nami kolejny miesiąc, który powinien mnie zbliżać do celu czyli 6 zer. Po wprowadzeniu i zrealizowaniu cięć , można uznać ten miesiąc za udany. Co prawda zwroty z inwestycji okazały się dość kiepskie, a to za sprawą osłabiającego się euro ale dopłata w tym miesiącu do portfela jest dość znaczna.

A oto jak przedstawiają się moje inwestycje




Jeśli chodzi o stopy zwrotu w porównaniu z poprzednim miesiącem to wyglądają następująco



Kilka słów komentarza.
W kwietniu złotówka się umocniła i mój portfel przez to, że w tej walucie mam duży procent swoich inwestycji, poleciał w dół.

Jednak mam nadzieję, że w niedługim czasie złoty lekko się osłabi i się odbiję.
Jeśli chodzi o IKE akcje, to wartość pieniędzy zgromadzonych na rachunku maklerskim jest nieco niższa. Związane jest to z tym, że na giełdzie nie są jeszcze notowane prawa poboru spółki Boryszew. Ponieważ nie mam zamiaru się pozbywać pp więc liczę je po cenie akcji Boryszewa. Gdy już zostaną spieniężone, to poddam korekcie tą pozycję portfela.

Dopłaty do portfela w minionym miesiącu są dość znaczne. Składają się na nie następujące elementy:
1. pozostałość po sprzedaży samochodu
2. sprzedaż na aukcjach zbędnych rzeczy
3. projekt ubezpieczenia oraz lotto
4. zarobek 500zł w długi weekend (co prawda już majowy ale dostałem kasę od razu więc wpłaciłem ją do portfela i doliczyłem do podsumowania kwietnia)

W kwietniu postanowiłem budować fundusz bezpieczeństwa. Będę do niego wpłacał otrzymaną w pracy podwyżkę, raty od rodziców oraz dodatkowe zaoszczędzone pieniądze.

1 komentarz:

  1. Stopy zwrotu nie są może zbyt imponujące. Chyba źle dobrałeś spółki w które zainwestowałeś, choć jeśli to ma być inwestycja długoterminowa to nie ma się co przejmować spadkami akcji boryszewa czy pkobp. Myślę, że teraz powinieneś bardziej zadbać o stronę zabezpieczania niż inwestowania swojego portfela.
    Na euro jeszcze stracisz ale w dłuższej perspektywie powinno Ci się udać uzyskać niezłą stopę zwrotu z walut.

    OdpowiedzUsuń