środa, 11 maja 2011

Decyduję się na debiut banku BGŻ

Jak się obiecało to trzeba dotrzymać słowa. W poprzednim wpisie dotyczącym debiutu banku BGŻ na giełdzie w Warszawie, pisałem iż jeśli urząd skarbowy zwróci mi podatek przed końcem zapisów na akcje BGŻ, to pieniądze te właśnie na to przeznaczę.
Dzisiaj przy robieniu przelewu z konta pojawił się przelew z urzędu skarbowego, w związku z tym jutro dokonam zapisu na najmniejszy możliwy pakiet akcji (12 akcji).
Mam nadzieję, że trochę jednak zarobię mimo dość sporej liczby opinii, że akcje są zbyt drogie. Liczę, że ministrowi ale i całemu rządowi zależy na tym by debiut ten się udał. Przed wyborami nigdy dość czegoś czym można się pochwalić przed wyborcami, a i zasłona dymna związana z podróżami premiera, też się przyda.

Niech każdy decyzję co do wzięcia udziału w debiucie banku BGŻ podejmie sam. Nie ma co wzorować się na innych i szukać po blogach czy forach rad. To są nasze pieniądze i to my w większym bądź mniejszym zaangażowaniem powinniśmy wziąć odpowiedzialność za decyzję.
Ja postanowiłem. Będzie co będzie ale przy tak małym zapisie ani nie będę bardzo stratny ani nie zostanę też milionerem :)

1 komentarz:

  1. Jakiś czas temu podjąłem podobną decyzję. Zastanawiałem się jeszcze nad wielkością zapisu(ów). Ostateczną decyzję podejmę w ten weekend ale będzie to 1-2 zapisy na 12 akcji. Wybory coraz bliżej i zakładając nawet, że przy dużych prywatyzacjach z 300tys. "zapisujących się" faktycznie połowa to tylko obejście limitu poprzez konta rodziny/przyjaciół to jednak te 150tys. osób z rodzinami to dość spory udział w elektoracie. Liczę na sporą obniżkę ceny emisyjnej w stosunku do maksymalnej. Pytanie tylko czy potrzeby budżetowe państwa nie wygrają z długofalową strategią atrakcyjnych "IPO" dla ludności.

    Póki co igrzyska będą chyba trwać nadal. Mogli by nawet dać bonus indywidualnym względem instytucjonalnych rzędu kilku pln, w połączeniu z ceną na poziomie 65-70 może już dawać zapas bezpieczeństwa, że nawet w któtkim terminie się zarobi i nie będzie to trzepanie leszczy z kasy.

    Powodzenia w inwestowaniu.

    PS. W sumie ważniejsze od samego wejścia w BGŻ jest strategia wyjścia, stworzona przed debiutem i konsekwentnie realizowana...

    OdpowiedzUsuń