poniedziałek, 16 maja 2011

Zapis na akcje banku BGŻ dokonany

Zgodnie z planem dziś poprzez rachunek maklerski zapisałem się na akcje banku BGŻ. Pieniędzy ze zwrotu podatku starczyło na 13 akcji i tyle też zakupię. Zysk jeśli nawet będzie, to niewielki ale dzięki temu, że mam rachunek maklerski prowadzony na zasadach IKE, to nie zapłacę podatku od ewentualnego zysku.

Jeśli na debiucie zarobię 10% to sprzedaję i zainwestuję w inne akcje. Jeśli natomiast IPO się nie powiedzie myślę, że dokupię jeszcze trochę akcji BGŻ i potraktuję inwestycję w te akcje długoterminowo, podobnie jak akcje spółki Boryszew.

8 komentarzy:

  1. Życzę powodzenia i dużego zysku, ja zdecydowałem, że to IPO sobie jednak podaruję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dziękuję, choć pewnie się przyda :)
    Ja raczej już nie będę miał okazji brać udziału w IPO, zarówno przez brak środków ale również przez roczne limity wpłat na IKE.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zdecydowałem się wycofać z IPO Banku BGŻ. Ale czekam na JSW i mam nadzieję, że w tym wypadku cena będzie lepsza. Swoją drogą ciekaw jestem ostatecznej ceny za BGŻ.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam w klubie posiadaczy BGŻ.

    OdpowiedzUsuń
  5. do tej pory nie brałem udziału w zabawie z IPO - najpewniej zacznę dopiero od JSW, BGŻ za wysoko wyceniono na mój "gust"

    OdpowiedzUsuń
  6. No i cenę obniżyli. Może jednak się uda ten debiut banku BGŻ, choć początek prywatyzacji jakiś nieudany. Na akcje BGŻ mały popyt, a związkowcy skutecznie zniechęcają ewentualnych inwestorów do JSW.
    Czy po ostatnich wyczynach związkowców w JSW czy KGHM znajdą się inwestorzy, którzy zainwestują pieniądze w spółki gdzie najwięcej/najgłośniej do powiedzenia mają związki.

    OdpowiedzUsuń
  7. No to teraz trzeba czekać na debiut. Mam nadzieję, że do tego czasu giełdy się "wykrwawią" i znów będą wzrosty. Chciałbym trochę zarobić na debiucie BGŻ ale obecna sytuacja na rynkach jest z lekka dołująca.

    OdpowiedzUsuń