sobota, 19 marca 2011

Akwizycja OFE nadal atakuje

Nie tak dawno pisałem na temat zaległych składek przekazywanych z ZUS do OFE (post)

I tak jakbym wyczuł temat. Otóż wczoraj odebrałem telefon od pani, która powiedziała, że jest przedstawicielką korporacji zajmującej się ściąganiem zaległych składek z ZUS. Ponieważ nie miałem czasu na rozmowę, zaproponowała, że możemy się spotkać u mnie w domu i porozmawiać na ten temat. Nie miałem czasu na rozważania i zgodziłem się.

Jak się okazało, przyszły dwie panie, a w dodatku trochę chyba nie wychowane. Bez żadnych oporów, ani pytań wpakowały się do pokoju w obuwiu (a za oknem deszcz, a przecież u mnie po podłodze ganiają dzieci).
Co ciekawe za nic nie chciały powiedzieć jaka to korporacja tylko oznajmiły, że są takie dwie w Polsce.

Również nie dostałem odpowiedzi na pytanie, skąd mają mój numer telefonu jak i adres zamieszkania (nie podawałem go podczas rozmowy telefonicznej).

Popatrzyły na moje wyciągi z wpłat do OFE i bez głębszej analizy stwierdziły, że ZUS zalega mojemu OFE ze składkami (bo każdemu zalega).
Trochę się zdziwiły, gdy pokazałem im zrobione w excel'u tabelki z wszystkimi przelewami składek z ZUS do OFE. Niemniej jednak od razu zaproponowały, że one wystąpią w moim imieniu do ZUS o wypłacenie zaległych składek wraz z odsetkami.
Pozwoliłem im się wykazać, zapewniały, że to wszystko za darmo, tylko podpiszę im upoważnienie i takie tam inne papierki.
Jako, że najpierw czytam, potem analizuję, a dopiero na końcu podpisuję, natknąłem się na papierek, w którym zmieniam sobie OFE (ładna mi korporacja).
Gdybym od razu wszystko podpisał, co mi podsuwają, to zmieniłbym OFE, a dodatkowo za to zapłacił, gdyż byłaby to kolejna zmiana w ciągu roku.
Podziękowałem panią za próbę wprowadzenia mnie w błąd i posłałem w ...

To teraz pytanie. Z jakiej "korporacji" (czytaj z którego OFE) panie były?

4 komentarze:

  1. OFE w obecnym kształcie ma kilka wad. Trzeba te wady usuwać, a nie od razu brać się za likwidację, jak to robi obecnie rząd.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ze tez wpuszczasz w ogole takie osoby do domu.

    OdpowiedzUsuń