poniedziałek, 6 lutego 2012

Efekt stycznia i jego wpływ na wartość portfela - pierwsze podsumowanie w 2012 roku

Pora więc wziąć się do roboty i podsumować styczeń. Mróz daje się we znaki co wpływa znacznie na utratę wartości mojego portfela, zarówno zwiększone rachunki na ogrzewanie, jak i większe zużycie paliwa. Niestety trzeba dziecko zawozić do szkoły.

Ale styczeń przyniósł też tak zwany efekt stycznia na giełdzie, dzięki czemu wreszcie coś urosło na koncie maklerskim w formie IKE. Wzrosty na giełdzie sprawiły, że pieniądze zainwestowane w akcje jak i fundusz dynamicznych spółek, wypracowały zysk.
Tak to wygląda w porównaniu z zeszłym miesiącem


Aktualny skład portfela przedstawia się w sposób następujący




Zgodnie z tym co napisałem tutaj, portfel wzbogacił się o nową pozycję, czyli fundusz inwestycyjny PZU Polonez poprzez który będę inwestował pieniądze zarobione na reklamach bądź z dotacji.
Bardzo dobrze by było gdyby taka miesięczna stopa zwrotu z inwestycji jak w tym miesiącu (6,04%) utrzymała się przez cały rok. Ale co będzie to zobaczymy dopiero w grudniu.
Do portfela dołożyłem trochę ponad 1000zł. Jak już pisałem tutaj, stopy zwrotu z inwestycji w srebro w tych podsumowaniach będą uwzględniały wartość rynkową monet Srebrny Amerykański Orzeł. W przeciwnym razie, uwzględniając tylko cenę srebra i dolara trochę by się zakłamało wartość posiadanego metalu szlachetnego.

Mała zmiany na blogu zostaną dokładnie opisane w drugą rocznicę jego powstania, która już w tym tygodniu.

8 komentarzy:

  1. Malutka sugestia techniczna - dałoby się wklejać tabelki w odrobinę większym formacie? Byłyby wtedy czytelne bezpośrednio ze strony i nie trzeba by było na nie klikać. Wiem, że to nie jest wielka filozofia kliknąć, ale w firmie mam jakieś dziwne blokady, które powodują, że często nie mogę w nie kliknąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę spróbować. Pewnie blogger zmienia bo wklejam duże. Muszę popatrzeć w opcjach.

      Usuń
    2. Ja wklejam, a później to edytuję z poziomu posta. Można tam wybrać jeśli dobrze pamiętam: duży, bardzo duży, mały itp. Zazwyczaj ustawiam duży i wszystko się mieści i jest czytelne.

      Usuń
  2. A ja się ciesze, że jednak wróciłeś do starej formy prezentowania kolumny: "Tu byłem". Bo przez jakiś czas miałeś same tytuły blogów, a jednak do Ciebie i Melonmakera najczęściej wchodzę, żeby przeczytać prasówkę z innych blogów. ;) A tak to szybciej wiem, czy dany temat mnie może interesować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tu bywam" też się cieszę bo wygodniej po tytułach zorientować się czy ktoś napisał na interesujący mnie temat.

      Usuń
  3. Tak z ciekawości się spytam po ile kupowałeś akcje Biotonu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po 8gr brutto, to znaczy z prowizją maklerską.

      Usuń
  4. Przecież to wklejanie w niczym nie przeszkadza :) Można powiększyć bez problemu .

    OdpowiedzUsuń