piątek, 24 czerwca 2011

W 30-ke z 30000zł

Dziś wkraczam w swoją pierwszą 30. Lata lecą szybko, a wartość portfela aż tak szybko nie chce rosnąć :).
Z racji swoich urodzin przelałem 2250zł na rachunek maklerski w formie IKE, które przeznaczę na zapis na akcje JSW. Liczę na 10% zysku na debiucie tej spółki.
Podliczając swój portfel na dzień dzisiejszy, mam 30k z którymi wkraczam w 30-kę. Nie wiem czy to dużo czy też mało ale trochę ponad rok oszczędzania i inwestowania spowodował, że z około 6000 z którymi zaczynałem, zrobiło się 30k. Wiem, że niektórzy zaraz zaczną wypominać, że większość z obecnej wartości portfela to wpłaty własne, a inwestor ze mnie kiepski, to jednak nie wiele osób chce podjąć trud oszczędzania i uzbierać choćby te 30k.
Swoją przygodę z blogami inwestycyjnymi rozpoczynałem od gruntownego zapoznania się z blogiem Inaczej o oszczędzaniu, dzięki czemu powstał ten blog (pozdrowienia dla Łukasza szkoda, że już go nie prowadzi), a dziś mogę się już pochwalić znaczną wartością portfela.
Mam nadzieję, że to dopiero początek mojej drogi, której nie porzucę jak dość sporo osób, których blogi muszę "wyrzucać" z blog rolla gdyż nie piszą na nich od co najmniej pól roku.

8 komentarzy:

  1. No, to jeszcze ze 3 takie trzydziestki!

    Wszystkiego naj!

    OdpowiedzUsuń
  2. A co to za różnica, czy powiększający się Twój portfel jest wynikiem sukcesu w inwestycjach czy wpłat własnych?
    Ja myślę, że nikomu nie musisz niczego udowadniać. To są Twoje pieniądze i to jest Twoja polityka finansowa.
    Moim skromnym zdaniem, bardzo dobrze Ci idzie i pozostaje tylko pogratulować wytrwałości i chęci do działania. Bo chyba o to w tym wszystkim chodzi?

    OdpowiedzUsuń
  3. Można sprawdzić sobie i porównać: total.ebroker.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za pozdrowienia. Możesz jednak usunąć linka do mojego bloga, bo wzrosła mi liczba wyświetleń o jakieś 1000% :), a na nim jak wiesz nie ma już postów.
    Cieszę się, że kontynuujesz to co kiedyś zacząłem, a tak szybko skończyłem.
    Życzę sukcesu i wytrwałości.
    Nadal co nieco popiszę na tym blogu jak tylko znajdę czas, co przy trójce kobiet w domu nie jest takie łatwe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Marcin
    Dzięki.
    Czasem można się spotkać w komentarzach z opinią, że jest słabym inwestorem bo ten komentujący to potrafi wyciągnąć kilkadziesiąt % z inwestycji.

    @Inaczej o oszczędzaniu
    Liczę, że znowu dostarczysz mi tematów na wpisy :). Choć wolałbym abyś wrócił do pisania swojego bloga, który dość dużo wniósł w moją drogę, którą rozpocząłem inspirując się Twoimi wpisami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo osób przestaje pisać pewnie dlatego, że bloga zakładali pod wpływem impulsu i z założeniem "będę bogaty" (niekoniecznie przez blogowanie, ale np. giełdę czy forex) lub "uczynię świat lepszym", a po jakimś czasie zwyczajnie pisania im się odechciało (a wielkie idee zostały zastąpione realiami życia ;)). To raczej naturalna kolej rzeczy i tak to już będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiek podobny. Portfel początkowy podobny. Portfel po roku podobny. Pochodzenie kapitału podobne. Umiejętności inwestycyjne podobne. Zapis na JSW podobny.

    Jesteś moim bratem bliźniakiem ze świata równoległego? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Panowie Andrzej i Melonmaker, czy nie zastanawialiscie sie nad tym, ze obaj zbyt bardzo reprezentujecie typowy obraz dla zachowan i decyzji finansowych waszego pokolenia? Moze czas na radykalne zmiany.
    Jesli zauwazasz, ze znajdujesz sie po stronie
    wiekszosci, czas, bys sie zatrzymal i zastanowil.
    Mark Twain

    PS. Nie zebym sie wymadrzal bo w tym rownoleglym swiecie moglbym byc waszym starszym bratem.

    OdpowiedzUsuń