poniedziałek, 8 listopada 2010

Kolejne 10% zarobku na giełdzie

Dzisiaj znów zarobiłem na giełdzie.
Po ostatnich wzrostach, akcji PKNOrlen dzisiaj zaczęła się korekta. Ustawiony stop loss wykonał się zgodnie z założeniami ochrony zysku i moje akcje zmieniły właściciela, a ja zainkasowałem zysk 10%.

Jak na razie, wszystkie akcje spółek, które miałem do tej pory w portfelu, dały mi zarobek netto 10%(z prowizją, bez belki, bo rachunek maklerski jako IKE). Trochę brakuje akcjom PGNiG, które jak na razie stoją w miejscu, choć póki co zarobek na nich, przy ustawionym stop losie, byłby 9%.

Choć jestem dość "młodym" inwestorem na giełdzie, wszystko wskazuje na to, że dokonuję prawidłowych ruchów, choć za małe kwoty :)

Niestety, póki co, nie mam większego kapitału, który mógłbym rzucić na giełdę.

Myślę, że przez najbliższe miesiące, wig20 dojdzie w okolice 2800pkt., a potem nastąpi korekta.

Chyba, że się mylę, ale przecież podjęcie decyzji o inwestycji na giełdzie, jest sprawą indywidualną.

Tera szukam kolejnej spółki, której akcje mógłbym kupić. Chyba, że wcześniej PKNOrlen zjedzie do 40zł za akcję, to kupię.

7 komentarzy:

  1. Gratulacje! I czekam na informację na blogu jakie nowe perełki znalazłeś.

    OdpowiedzUsuń
  2. no to ładnie, a ja liczyłem, że zarobię i kupiłem te akcje bo rosły wczoraj, a dzisiaj lecą na łeb.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak analizujesz rynek ? Jakieś wskaźniki ? czy po prostu na chłopski rozum, czyli idzie zima , święta , więc firmy zajmujące się produkcją słodyczy pójdą w górę ?

    OdpowiedzUsuń
  4. @student
    Na chłopski rozum, choć z pewną dozą sceptyzmu. Bo niby wzrost surowców powinien wpłynąć na akcje KGHM'u, a tu dzisiaj zjazd 4%.
    Nie bawię się w analizy techniczne, jakieś wykresy ze świecami czy tym podobne. Jak zarabiam 10% to uciekam z inwestycji, jak tracę to trzymam. Podstawowa zasada, trzymać się z daleka od spółek śmieciowych.

    OdpowiedzUsuń
  5. trzeba trzymać się analizy fundamentalnej. inaczej to się przejedziecie

    OdpowiedzUsuń
  6. Tylko spekulacje dają dużo zarobić. Żadne tam analizy, przynajmniej w Polsce nie działają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co miesiąc dziesięć procent na giełdzie i niedługo będziesz milionerem. tylko pogratulować takiego sposobu inwestycji. giełda potrafi dać dużo zarobić, ale i dużo zabrać.

    OdpowiedzUsuń