środa, 5 stycznia 2011

A w porfelu biedą wieje

Giełda od wczoraj leci na pysk, akcje spółek w które zainwestowałem też opadają jak śnieg albo bardziej jak temperatura za oknem.
Złoty się umacnia i pewnie będzie w oczekiwaniu na podniesienie stóp procentowych przez RPP.

W dwa dni, wartość mojego portfela dość znacznie spadła, zarówno przez zjazd akcji, jednostek funduszu akcji i euro.

Jeśli chodzi o giełdę wydaje się, że może to być realizacja zysków, albo zaczęły się obawy, że demontaż systemu emerytalnego, a dokładniej zabranie kasy OFE, które nie będą miały pieniędzy na kupno akcji spowoduje większe ryzyko spekulacji akcjami. Raczej nie pomogą zapewnienia, że zwiększy się procentowy udział akcji, w które OFE będzie mógł inwestować (z obecnych 40% do 90%).

Złoty będzie się umacniał, ale jeśli tylko pojawi się choć cień czarnego scenariusza dotyczącego długu kolejnych państw strefy euro, można będzie zarobić na walutach. Dlatego jeśli będę miał wolne środki, kupię dolary.

Zrezygnowałem z AdTaily, gdyż jak do tej pory, nie było żadnej wykupionej reklamy. Jestem w AdKontekst i ostatnio pojawiła się możliwość wykupienia reklamy na konkretnej stronie/blogu, więc jeśli ktoś naprawdę będzie chciał umieścić na moim blogu reklamę, będzie mógł poprzez adkontekst.
Podobny los, spotka chyba reklamy dostarczane przez cpmprofit. Czekam jeszcze dwa miesiące i jeśli będzie tak kiepsko jak do tej pory to je usunę.

Nie wiem dlaczego, ale od świąt nie pojawiają się żadne ankiety do wypełnienia. Czyżby tam nadal balowali :)

6 komentarzy:

  1. ja bym nie wywalał reklam cpmprofit bo i po co ? nikomu nie przeszkadzają, a prędzej czy później uzbierasz te 30 zł do wypłaty. W końcu mało jest systemów które płacą za odsłony a nie kliki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, ja to miałem więcej szczęścia niż rozumu z moim Ciechem (jak na razie). Technicznie niby wszystko jest ok, ale obawiam się jakiejś większej korekty i ruchu na wschód :(...
    -
    a ile kosztuje taka reklama przez adKontekst i czy nie lepiej się dogadać po prostu z właścicielem bloga? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przejmuj się. Giełda kiedyś odbije, a raczej nie będzie już takich spadków o 50% na wig czy wig20. Spółki masz dobrze dobrane, bo rząd na pewno upomni się o dywidendę w tym roku, żeby łatać budżet.

    OdpowiedzUsuń
  4. Giełda to ruletka. Nie daj się nabrać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przegapiłem zarobek na walutach 1000zł, właśnie dolarach. Pisałem o tym na blogu. Trzeba być czujnym ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Giełda odbija i powinno być lepiej. Takie uroki już inwestycji w akcje czy fundusze inwestycyjne. Waluty to obecnie jeszcze większa ruletka. Ale najważniejsza dywersyfikacja, a u Ciebie widzę nie jest z nią źle. Tak więc inwestuj i nie daj się biedzie.

    OdpowiedzUsuń