poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Marzec za nami - aktualizacja portfela

Marzec - wiosna za oknem, pora na aktualizację portfela.

Miesiąc ten był dość udany. Wszystkie moje inwestycje, przyniosły dodatnią stopę zwrotu. Najlepszą inwestycją okazały się akcje ale kazały dość długo czekać na zarobek. Wpatrując się w ciągle spadające akcje spółki Boryszew czy PKOBP, widziałem już ten ogrom strat. Na szczęście w końcówce miesiąca giełda ruszyła do góry i udało się wyjść znacznie powyżej oczekiwań. Oby tak dalej.
Wzrosty na giełdzie przyczyniły się również do dobrego wyniku funduszy inwestycyjnych, które znajdują się w moim portfelu.
Także sprzedaż euro po 4,17 była dobrą decyzją. Po kilku dniach znów kupiłem euro po 4zł.

Oto aktualny stan portfela.



W tym miesiącu uzyskałem następujące stopy zwrotu z inwestycji.


Wszystkie moje inwestycje, przyniosły w minionym miesiącu zysk. Mam nadzieję, że wiosna wlała optymizm w rynki finansowe.




Sprzedałem samochód i poczyniłem dodatkowe oszczędności. Spowodowane jest to tym, iż żona od 1 kwietnia jest już na urlopie wychowawczym. Nie wiem jak to wpłynie na moje oszczędności i w jaki sposób uda mi się domknąć budżet domowy. Mam nadzieję, że jakoś będzie i nie zatrzymam się w drodze do swojej wolności finansowej.

6 komentarzy:

  1. Panie Andrzeju, chyba Pan spał na lekcji matematyki, kiedy były omawiane procenty. Jakim cudem stopa zwrotu za marzec wyszła ponad 11%??? Robiąc taką tabelkę procentów z poszczególnych inwestycji nie można sumować!
    W poprzednim miesiącu było 21057,99zł, a wartość obecnie to 21630,41zł. Gdyby liczyć 11%, to kwota obecnie powinna wynosić: 23374,37zł. Proszę sobie to jeszcze raz przeliczyć. Biorąc nawet pod uwagę środki z kolumny Wpłacone/Przesunięte, to obecna wartość portfela 22508,92zł jest wzrostem o 6,89% w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
    Proszę o poprawę, bo jeszcze ktoś zapamięta takie błędne dodawanie procentów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje udanych inwestycji:)

    Zastanawia mnie tylko sposób w jaki prezentujesz łączny zwrot z inwestycji. Nie osiągnałeś bowiem ponad 11% miesięcznej stopy zwrotu z aktywów, lecz stopę w wysokości średniej ważonej zwrotów z poszczególnych inwestycji co daje jakieś niecałe 3% i również jest niezłym wynikiem.

    Pozdrawiam,
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tak tylko do 2giej tabelki, przecież stan portfela powiększył się o 572,42zł, czyli coś około 3%.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję wszystkim za krytykę dotyczącą %. Ja nie spałem na matematyce ale przy wstawianiu funkcji w arkuszu kalkulacyjnym - bardzo możliwe.
    Obiecuję poprawę i mogę się tylko cieszyć, że komuś faktycznie chce się analizować moje inwestycje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od razu taki raban. Pewnie przeciągnąłeś za daleko formułę sumowania. Każdy ma prawo się pomylić ale żeby już tak komuś wytykać to chyba lekka przesada.

    OdpowiedzUsuń
  6. W końcu i tak liczy się wartość portfela, a nie jakieś tam % :)
    A to chyba się zgadza i całkiem dobrze Ci idzie. Jak na Twoje możliwości, dość dużo dokładasz do portfela. Nie żyjecie przypadkiem w ascezie? :)

    OdpowiedzUsuń