środa, 5 lutego 2014

W Nowy Rok ze sporymi stratami

Kolejny Nowy Rok już za nami.
Jakiś czas mnie tu nie było. Nie oznacza to bynajmniej, iż porzuciłem swoją drogę do wymarzonego celu, jakim jest niezależność finansowa.
Po prostu brak rajdu mikołaja jak i natłok spraw zarówno rodzinnych jak i zawodowych skutecznie zniechęcały mnie do twórczości.

Ale przyszedł wreszcie czas aby uporządkować swoje inwestycje, przejrzeć portfel i pomimo sporych strat wierzyć, że przyjdą lepsze czasy dla giełdy.
Zrobiłem więc przetasowania w portfelu. Mam trochę akcji, złota, srebra oraz funduszy inwestycyjnych. Z myślą o odkładaniu na przyszłość - czy to dla siebie czy też dla dzieci - postanowiłem inwestować poprzez platformę AEGON. W promocji z której skorzystałem dali mi 20% w pierwszym roku oszczędzania/inwestowania dla rocznej składki. Miesięczna składka wynosi 500zł.
AEGON daje możliwość inwestowania poprzez różne fundusze inwestycyjne zarówno samemu - poprzez otwartą platformę - jak i można skorzystać za opłatą z ich zarządzających i poza robieniem przelewów nic nas nie obchodzi.
Ja mimo wszystko wybrałem opcję samodzielnego inwestowania.
Aktualny stan moich inwestycji jest przynajmniej dla mnie dołujący. Strata w wysokości prawie 10000 złotych robi wrażenie.


Liczę jednak, że już wkrótce OFE zacznie mini hossę na giełdzie aby przekonać ludzi by skorzystali z możliwości "ucieczki" z częścią składki z ZUS-u. Skoro nie mogą się reklamować to tylko w ten sposób mogą skłonić ludzi by jednak zadeklarowali chęć odkładania w ich instytucjach.

Stopniowe wygaszanie dodruku dolara może wpłynie na wzrost cen złota czy srebra. Można powiedzieć, że portfel jest przygotowany na wzrosty tylko niestety ich nie widać.

Ale może moja cierpliwość zostanie nagrodzona, jak nie w tym to przyszłym roku :). Czego sobie i Wam życzę.

2 komentarze:

  1. Trochę mnie zaskoczyles z tym Aegonem. Ja w grudniu właśnie zlikwidowalem taka polise.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałem mieć możliwość inwestowania również poza naszymi granicami.

      Usuń