piątek, 5 października 2012

Zmiany w portfelu - czyli ostatnie podsumowanie na blogu

Ponieważ pod podsumowaniem sierpnia, jak również na stronie Mój Portfel, pojawiły się komentarze podważające moje wyceny czy to srebrnych monet czy sztabki złota oraz zastosowanych formuł podczas liczenia stóp zwrotu, postanowiłem nie tworzyć już podsumowań w których pokazywałem różnice między miesiącami.
Od dzisiaj będę podawał tylko elementy składowe mojego portfela, a jeśli ktoś będzie chciał to sam sobie przeliczy wartość według własnych wycen.

Co zmieniło się w portfelu?
Korzystając z zamieszania związanego z odwołaniem prezesa Bogdanki, postanowiłem zaryzykować i po sprzedaniu akcji PGE oraz PZU, kupiłem akcje tej spółki węglowej. Liczę, że gdy atmosfera się uspokoi, akcje znów zaczną drożeć.

Tak więc aktualny skład mojego portfela wygląda następująco:
1. Rachunek maklerski w formie IKE:
- 248 akcji Bogdanki kupione po 120,50zł
- Jeszcze nie wypłacona dywidenda z KGHM - 6943,30zł

2. Gotówka - 7015,38 zł

3. Srebro - 24 monety Srebrny Amerykański Orzeł

4. Złoto - 1 uncja

5. Amplico - wartość wykupu polisy (8200,00 zł)

4 komentarze:

  1. Trzymam kciuki za Bogdankę. Też kupiłem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bogdanka jest w porządku mam jeszcze na oku spółkę z newconnect wrocławskie scs.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, czy jeszcze nadal polecacie taki zakup ? Nigdy nie kupowałem akcji, nie wiem czy zacząć o tym czytać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytać nie zaszkodzi, a czy kupować - no cóż, trudne pytanie i brak prostej odpowiedzi.
      Na pewno, zanim podejmie się taką decyzję trzeba poważnie się nad tym zastanowić. Przede wszystkim określić swój poziom ryzyka i podatność na stres przy gwałtownych spadkach cen akcji, które się posiada.

      Usuń