wtorek, 17 lipca 2012

Zakup złota i reaktywacja 35k w portfelu

Na giełdzie spadki, choć przy niskich obrotach. Wyceny funduszy akcji czy tych bezpiecznych również zniżkują, a niektóre TFI zawieszają możliwość umarzania czy odkupienia jednostek lub też wartość ich jednostek spada.
Postanowiłem więc zainwestować w złoto. Co prawda kupiłem tylko 1 uncjową sztabkę ale dzięki temu moje zaangażowanie w metale szlachetne dość znacznie wzrosło. W moim portfelu znajduje się już srebro -monety Srebrny Amerykański Orzeł - więc to kolejny krok do inwestycji alternatywnych.
Złoto obecnie jest w fazie korekty więc liczę, że zakupu dokonałem we właściwym momencie. Wiem, że uncja złota nawet za 10 lat nie uczyni ze mnie bogatego człowieka ale od czegoś trzeba zacząć. W miarę powiększania swojego funduszu bezpieczeństwa, będę stopniowo inwestował w złoto jeśli tylko uznam, że cena jest na odpowiednim poziomie.

Procentowo najwięcej zainwestowałem w akcje ale w związku z tym, iż na giełdzie handluję akcjami poprzez rachunek maklerski w formie IKE nie mam możliwości wycofania tych pieniędzy i szukania innych form inwestowania. Teoretycznie mogę otworzyć IKE w innej formie i przetransferować środki ale jednak chciałbym być obecny na rynku akcji bezpośrednio, a nie poprzez np. Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych .

Postanowiłem również reaktywować swój projekt - 35k w portfelu. Ponieważ mój portfel przekroczył już 50 tysięcy złotych, to nowa formuła będzie nazywała się 50k w portfelu, a wyniki moich inwestycji można będzie śledzić na tej stronie.

6 komentarzy:

  1. Odradzam ci inwestowanie w złoto. To tylko kwestia czasu kiedy ta bańka pęknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. A pęknie z hukiem, bo złoto wydobyte się nie zużywa, jak inne surowce. Zastosowanie w przemyśle ma bardzo małe. Praktycznie całe wydobycie jest upychane po skarbcach i skarbonkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy małe? Patrząc ile idzie złota na produkcję biżuterii zwłaszcza w Indiach to chyba jednak jest potencjał wzrostowy.
      Jedynym zagrożeniem może być pozbywanie się właśnie przez banki czy państwa złota w celu łatania dziury budżetowej zwłaszcza gdy nadchodzi recesja.

      Usuń
  3. Dopóki złoto krąży w okolicach 1500 $ za uncję można brać , cel na koniec roku to i tak 1800-1900 $ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że 2k dolarów przebije złoto na koniec roku.

      Usuń
  4. W tym samym czasie zakupiłem sztabkę złota i właśnie zastanawiam się nad sprzedażą. Myślisz, że już warto? Teraz się właśnie zastanawiam nad inwestycją w pallad, notowania na chwile obecną wyglądają obiecująco.

    OdpowiedzUsuń