środa, 28 grudnia 2011

Oszczędzam wodę, gaz i prąd, a rachunki wyższe

Dzisiaj dostałem "życzenia" noworoczne od PGE w postaci rachunku do zapłaty. I znów faktura jest na wyższą kwotę niż ostatnio.
Niestety okazuje się, że im więcej staram się oszczędzać na mediach tym mniejsze to przynosi efekty. Wciąż jesteśmy atakowani podwyżkami, które niwelują nasz trud i walkę o niższe rachunki.
Jeśli tak dalej będzie, to okaże się, że staniemy się jaskiniowcami, którzy będą mieszkać w nieogrzewanych domach, pić kranówkę i siedzieć przy świeczkach.
Może trochę przesadzam ale ciągłe podwyżki powodują, że dochodzi do absurdów. Gdy słyszę propozycję wyłączania nowoczesnych urządzeń elektrycznych by nie były w stanie stand-by bo rocznie możemy stracić 10zł, to ogarnia mnie przerażenie, że w naszych czasach dochodzi do takich rzeczy, by człowiek, który wymyślił tyle rozwiązań technicznych, musiał z nich rezygnować by starczyło mu na jedzenie.

Oby w przyszłym roku świat nam znormalniał.
Pozostaje tylko kupować akcje spółek zaopatrujących nas w media aby choć w postaci dywidendy zwracało nam się co nieco z zapłaconych rachunków.

5 komentarzy:

  1. Ja nazywam to walką o najniższe podwyżki.
    Od lat cena wzrasta, więc nawet pozostawanie przy tym samym zużyciu mediów gwarantuje większą cenę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Koszty rosną i będą rosnąć po nowym roku..
    Nic na to nie poradzimy.

    OdpowiedzUsuń
  3. W Wielkiej Brytanii jest tak samo. Zuzywam mniej energii, a rachunki wyzsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak mieszkalem w Polsce, mialem takie pol roku gdzie przebywalem poza miejscem zamieszkania. Bylem w domu tylko na weekendy. I po 3 - 4 miesiacach dostalem list, ze zostala zmieniona mi oferta na gaz na drozsza bo zamalo zuzywam. Podniesli koszty stale rachunku, byl to chyba abonament i koszty dostarczania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, ale zauważyłeś, że podnieśli stawkę za kilowatogodzinę czy metr sześcienny wody? czy po prostu więcej przyszło? Mnie nie było w domu jakieś 2 miesiące a i tak za prąd przyszło 140zł ponad mimo iż nawet korki wyłączyłem. Sąsiadce kazali płacić za gaz mimo iż w mieszkaniu po matce nie mieszka i go nie używa bo inaczej jej odetną. Wszystko prowadzi do tego, że będziemy musieli pracować tylko na rachunki mimo iż będziemy siedzieć nawet o świeczce.

    Co do akcji to u mnie jest coś takiego z ISP ale tych akcji trzeba mieć np. 500 akcji - 10% zniżki, 5000 akcji 100% zniżki, więc nie wiem czy to korzystnie...

    OdpowiedzUsuń