wtorek, 30 marca 2010

Zmiana przyzwyczajeń czyli oszczędzania ciąg dalszy

Jak już pisałem we wcześniejszym poście od 1 marca oszczędzam by mieć pieniądze na budowanie funduszu bezpieczeństwa, a później inwestowania.

1. Zrezygnowałem z kąpieli w wannie na rzecz prysznica. Oszczędność wody jest dość znaczna.
2. Kupiłem dość dużą miednicę aby kąpać w niej dzieci, zamiast w dość dużej wannie.
3. Kupiłem używane felgi aby zmieniać sezonowo całe koła zamiast opon. Jest taniej.
4. Coraz więcej drobnych rzeczy przy samochodach naprawiam sam.
5. Rezygnuję z ubezpieczenia Auto Casco, gdyż samochody mam dość leciwe i raczej nie ma sensu liczyć na jakieś sensowne odszkodowanie. Zwłaszcza znając zapał naszych firm ubezpieczeniowych do wypłat.
6. Kupuję coraz częściej na aukcjach tańsze rzeczy choć przeważnie nowe.
7. Podczas mycia zębów, wodę łapię do kubka aby woda nie leciała w tym czasie z kranu.
8. Przechodzę na niższy pakiet telewizji cyfrowej, gdyż jak wiemy i tak ciągle lecą powtórki albo programy niskiej wartości intelektualnej.

1 komentarz: