piątek, 19 marca 2010

Oszczędności w euro - lokata czy konto oszczędnościowe



Byłem dzisiaj w PKO BP dowiedzieć się czy mogę ulokować u nich euro na lokacie terminowej.

Miła pani powiedziała, że jak najbardziej chociaż lepszą opcją jest założenie rachunku oszczędnościowego. Żeby go otworzyć wystarczy 300 euro. Oprocentowanie zależne jest od wkładu i jedna wypłata w miesiącu jest darmowa.

Zastanawiam się tylko jeszcze, czy z tego rachunku oszczędnościowego można przelewać pieniądze, żeby na przykład wymieniać euro na złotówki (np. przez walutomat).

Pójdę w poniedziałek jeszcze się o to dowiedzieć i prawdopodobnie moje 500 euro powędruje na taki rachunek. Będzie sobie czekało aż waluty pójdą w górę, co pewnie stanie się w okresie urlopów wakacyjnych.

4 komentarze:

  1. Z rachunku oszczędnościowego PKO w euro można przelewać do Walutomatu;
    na forum Walutomatu jest kilka wypowiedzi osób które korzystają właśnie z tego konta w PKO i w ten sposób wymieniają waluty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście do € korzystam z konta w Aliorze - lokaty jedne z lepszych na rynku, przelew SEPA 5 zł czas trwania max 7 dni roboczych, oraz WBK - do obsługi walutomatu(stąd tylko wymieniam euro->PLN a z walutomatu już PLN na moje zwykłe konto z ominięciem WBK (te płatne przelewy i sms grr)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałam otworzyć rachunek systematycznego oszczędzania w PKO dla dziecka na 10 lat i powiedziano mi, że nie ma żadnej gwarancji ze nie stracę wszystkiego, ani procentu

    OdpowiedzUsuń
  4. taki rachunek się przydaje. nie sądzę abyśmy szybko weszli do strefy euro, może za 10, 20 lat. w związku z tym, na różnicach kursowych, można sobie dodatkowo zarobić, kupując i sprzedając euro.

    OdpowiedzUsuń