czwartek, 18 marca 2010

Oszczędzanie i inwestowanie na kupno domu lub mieszkania

Poszukując różnych form inwestowania natknąłem się na ofertę banku PKO BP. Jest to książeczka mieszkaniowa z funduszami inwestycyjnymi (o produkcie).

Dawno temu rodzice założyli książeczkę mieszkaniową i wpłacali na nią pewne kwoty. Jak pewnie większość z was wie, po denominacji okazało się, że cały ich szczytny cel okazał się niewypałem. Zaoszczędzone pieniądze miały się nijak do wartości jaką się otrzymało gdy likwidowało się książeczkę.

Wiem coś o tym bo ją zlikwidowałem i to niestety jeszcze nie otrzymałem tzw. premii gwarancyjnej.
Mimo tego, iż mam takie złe doświadczenia z książeczką mieszkaniową, zastanawiam się nad tą formą inwestycji. Co prawda kwota początkowa jest dość wysoka bo 4000zł ale może okaże się, że powiązanie oszczędzania na książeczce z funduszem będzie o wiele lepszym rozwiązaniem niż same książeczki mieszkaniowe.

Zaczynam się dość poważenie zastanawiać nad wejściem w tą inwestycję, gdyż kolejnym plusem jest możliwość otrzymania kredytu hipotecznego na korzystniejszych warunkach (cokolwiek to znaczy :)).

Jak na razie nie spotkałem się z jakąś konkretną opinią na temat tej formy inwestycji. Dlatego wkrótce udam się do banku o więcej szczegółów i wtedy ewentualnie podejmę decyzje.

2 komentarze:

  1. Taki sposób finansowania zakupu jest dobry dla tych, którzy zakup mają już na celu w jakimś bliższym terminie, dwóch czy 3 lat. Dłuższy okres może być dość ryzykowny, jeśli ktoś pamięta poprzednią wersje książeczki mieszkaniowej

    OdpowiedzUsuń
  2. Inwestowanie poprzez fundusze jest mało opłacalne. Niestety są duże opłaty za zarządzanie, a jak z wynikami takich funduszy jest, można się przekonać zwłaszcza gdy jest kryzys jak w obecnych czasach.
    Lepiej samemu inwestować czy choćby odkładać na lokaty niż bawić się w takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń