niedziela, 5 maja 2013

Wiosenny zjazd wartości portfela - podsumowanie kwietnia

Obecnie mój portfel składa się prawie wyłącznie z akcji. Niestety nasza GPW nie rozpieszcza inwestorów w przeciwieństwie do giełdy za oceanem.
Wartość mojego portfela spadła za sprawą zjazdu cen akcji spółki KGHM. Kupując akcje miedziowego giganta liczyłem, że uda mi się wstrzelić w dołek.
Niestety dane z Chin sprawiły, że cena miedzi spadła poniżej 7000$ co niekorzystnie wpłynęło na akcje KGHM'u.

Pocieszać się można tylko tym, że póki co strata jest tylko na papierze. Dopóki nie sprzedam akcji nie ma się zbytnio czym martwić. Oczywiście lepiej by było gdybym zarabiał, a nie tracił ale jak to bywa w inwestycjach, raz na wozie raz nawozem.

Podsumowanie
Początek - 6150zł
Wpłacone - 42500zł
Wartość obecna - 51820zł

Składowe portfela
Akcje:
Kghm - 340*148zł

Gotówka - 1500zł

Na akcjach KGHM strata 2312zł.
Gotówka służy do odbudowy funduszu bezpieczeństwa. Kwota ta w całości pochodzi z nieoprocentowanej pożyczki z zakładu pracy mojej żony.

Choć maj z punktu widzenia historycznego nie jest przyjaznym miesiącem dla inwestorów na GPW to jednak liczę, że w tym roku będzie inaczej i akcje KGHM wzrosną pozwalając mi odrobić stratę.

9 komentarzy:

  1. Widzę, że preferujesz duże skoncentrowanie portfela :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A po co się rozdrabniać :)
      Te zasady o jajkach i koszykach - może to i dobre ale trzeba zbyt dużo czasu poświęcać na analizę kilku czy kilkunastu spółek.

      Usuń
  2. Myślałem, że już się wypaliłeś a nadal piszesz. Powodzenia ja wolę pewny zysk bez strat jak np. lokaty i ko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze się tlę.
      Jak pokazał przykład Cypru nie ma pewnego zysku, a ryzyko zawsze jest.
      Obawiam się, że gdyby naszym politykom przyszedł do głowy pomysł zabrania jakiegoś % od depozytów to u nas właśnie podlegałyby temu depozyty do 100 tysięcy euro.
      Ale co będzie czas pokaże.

      Usuń
    2. A z giełdy Ci nie zabiorą? Kiedyś zainkasujesz zysk i wpłacisz na ROR czy KO myśląc o kupnie innych akcji i co? Czy wypłacisz gotówkę do skarpetki? Akurat ja mam kasę w 5 bankach na 5.25% brutto więc musieli by jakoś z każdego zabrać?!

      Usuń
  3. W moim przypadku cena akcji KGHM również spędza mi sen z powiek. Ulokowałem na nich niemal całą część oszczędności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję odwagi wyboru jednej spółki przy b dużym udziale w portfelu. Nie ma co się przejmować wahaniami kursu, liczy się moment wejścia i wyjścia. Aczkolwiek wykres z ostatnich 2 tygodni nie napawa optymizmem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Duży udział jednej spółki = duża strata lub duży zysk. W długim okresie moim zdaniem KGHM powinien się raczej dobrze zachowywać zwłaszcza, że spadające stopy procentowe będą musiały rozruszać rynek akcji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak bym miał wybrać jedne akcje dla całego portfela to SONY na forex 1:2. I zamknięcie zysku na 100% ;)

    OdpowiedzUsuń