sobota, 3 marca 2012

Podsumowanie - luty 2012

Minął luty, który sprawił trochę zamieszania w systemach informatycznych. Dokładniej ktoś zapomniał o tym, że w tym roku mamy dzień 29 lutego i nie umieścił go w programie przez co były w tym dniu problemy z zarejestrowaniem samochodu.
Ale koniec z tym zboczeniem zawodowym i pora wracać do podsumowania miesiąca.
Tak przedstawia się zmiana portfela w ujęciu miesięcznym


Skład portfela w tym miesiącu przedstawia się następująco

Prawie wszystkie inwestycje przyniosły mi w lutym dodatnią stopę zwrotu. Niestety w ostatnim dniu lutego srebro gwałtownie straciło na wartości, a i umacniający się złoty też przyczynił się do straty na inwestycji w srebro.
Portfel przekroczył już 40000 złotych. Mam więc nadzieję, że w tym roku dzięki poprawie na rynkach przekroczę 50k.
Do portfela dorzuciłem 1500zł. Niestety mróz spowodował znaczny wzrost zużycia gazu do ogrzania domu, a co za tym idzie w marcu może być problem z odłożeniem nawet kilku złotych.
Portfel rośnie w siłę, a raczej w wartość. Trochę wolno i mało spektakularnie ale ważnie, że rośnie, a nie jak.
Zarobki z blogów stają się z każdym miesiącem bardziej zauważalne więc może jeszcze w tym roku będą stanowiły znaczną część oszczędności dokładanych do portfela.

6 komentarzy:

  1. Nauczyłeś się żyć za 500zł? Pół portfela masz zamrożone w IKE, liczysz srebro to tak jak bym liczył moje aktywa przeznaczone na sprzedaż albo spadek który dostane może za 20lat. Bardziej mnie jednak interesuje jak osiągasz 100zł mc z AdTialdy i na jakim blogu? I drugie prawie 100zł z reklam. Wszystko pochodzi z tego bloga o zarabianiu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. - dlaczego za 500? Przecież pisałem, że żona zajmuje się dziećmi koleżanek to jest jakiś dodatkowy zarobek. Poza tym wynajmuję parter więc po zapłaceniu raty co nieco jeszcze zostaje.
      - dlaczego zamrożone? Rachunek maklerski w formie IKE daje mi możliwość inwestowania w akcje bez podatku. Co będzie w przyszłości to się okaże, czy zmienię formę IKE czy zlikwiduję je całkowicie.
      - dlaczego mam nie liczyć srebra? Przecież znana jest cena za uncję i cena dolara więc nie rozumiem porównania do spadku.
      - jeśli chodzi o reklamy to mam je umieszczone na 10 blogach/stronach, które prowadzę. Z AdTaily jest łatwiej bo reklamodawcy wykupują reklamy. Było ich kilku.

      Usuń
    2. Moim zdaniem np. 50 tysięcy na ROR/lokacie to nie to samo co 25 w IKE, 15 w srebrze/złocie/kolekcjach/stronach www czy co tam jeszcze niektórzy podliczają i 10 w gotówce. Ale jak kto woli. PS. wiem jak działa ike, w moim przypadku uniknął bym podatku za 36lat...

      Pewnie nie podzielisz się adresami stron, to chociaż napisz ile mniej więcej czasu schodzi z 10 i o czym +- są. Stoją na worldpresach, własnych domenach, blogerach?

      Usuń
    3. Nie wiem dlaczego to nie to samo. Ani kolekcji ani stron tu nie wliczam tylko realne wyceny srebra. Do portfela wliczam tylko te pieniądze z zarobków w internecie, które już są na moim koncie, a nie wszystkie które zarobiłem.

      Adresów nie podam z wiadomych względów. Jeśli chodzi o czas, to najwięcej zajmuje pisanie na blogach politycznych (dwóch), bo codziennie jest o czym pisać. Te mam na blogerze ze względu na większe poczucie anonimowości. Pozostałe o motoryzacji, poradach komputerowych, programowaniu i "portal" lokalny zajmują mniej czasu około 3 godzin w tygodniu i są na własnych domenach i w php.

      Usuń
  2. @Marcin
    chyba jednak nie za bardzo rozumiesz wszystkich korzyści płynącą z IKE. Podatku unikasz już teraz. Porównaj sobie obligacje na IKE i na zwykłym rachunku maklerskim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chodziło mi o to by uniknąć podatku teraz aby w razie zysku z akcji reinwestować pełne kwoty. A za paręnaście lat (niekoniecznie będę czekał do emerytury) wypłacę środki z IKE nawet za cenę zapłaty podatku.

    OdpowiedzUsuń