środa, 25 stycznia 2012

Walka z pit-em rozpoczęta, czas do końca stycznia

Co prawda większość społeczeństwa żyje w przekonaniu, że na rozliczenie się z fiskusem z dochodów za rok poprzedni mamy czas aż do końca kwietnia, jednak istnieją przypadki gdy musimy się rozliczyć do końca stycznia.
Ma to miejsce wtedy gdy jesteśmy opodatkowani w formie ryczałtu np. otrzymujemy dochód z wynajmu mieszkania czy dzierżawy. Również dochód z bloga czy działalności w internecie musi być rozliczony do końca stycznia jeśli korzystamy z formy ryczałtu.

Minusem tej formy rozliczenia jest to, że nie możemy rozliczać się z współmałżonkiem ani korzystać z większości ulg jak choćby na dziecko.

I w tym przypadku praca na etacie ma swoje dodatnie strony.
Bo dzięki temu, że pracuję na etacie mogę w rocznym zeznaniu podatkowym, pit do końca kwietnia, skorzystać z możliwości rozliczania z żoną jak również skorzystać z ulgi na dzieci.
Tak więc biorę się za walkę z pit-em w którym to muszę wykazać dochód z najmu jak i niektórych form zarobku w internecie.

3 komentarze:

  1. chciałbym spytać w związku z tym. czyli co wypełniasz jeden pit na którym rozliczasz ryczałt, a drugi pit na którym rozliczasz się z pracy na etacie? Ja na razie nie osiągnąłem dochodu z najmu na stronie, ale może w tym roku się pojawi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Z góry dzięki za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie. Rozliczam dwa pit'y.
      Nie wiem jaki dochód zamierzasz osiągnąć ze strony ale jeśli faktycznie chcesz rozliczać się w formie ryczałtu, to musisz to wcześniej zgłosić do urzędu skarbowego.
      Ja tylko dlatego "wszedłem" na ryczałt, że dostaję pieniądze z wynajem lokalu.

      Usuń
  2. Ja po prawdzie nie mogę się doczekać PIT'ów. Tratuję je jako dobre zestawienie przychodów z ubiegłego roku. Przy okazji dzięki za dodanie mojego bloga to listy, zrewanżowałem się :)

    OdpowiedzUsuń