niedziela, 8 stycznia 2012

Od czego zaczynam Nowy Rok czyli aktualizacja portfela

Wartość portfela póki co rośnie. Za nami kolejny rok dążenia do celu o czym pisałem tutaj.
Choć na inwestycjach straciłem prawie 700zł, to w ciągu 2011 roku podwoiłem wartość portfela. Co prawda na karku ciąży mi kredyt ale sam się spłaca więc póki co nim się nie przejmuję.
Wzrost wartości portfela wziął się z oszczędzania, a nie niestety z inwestowania. Ale cóż może w 2012 roku się uda wycisnąć więcej z pieniędzy mimo likwidacji lokat antybelkowych.
Pieniądze z PSO Akcji BPH zainwestowałem w akcje poprzez rachunek maklerski w formie IKE. Póki co inwestuję na swoją emeryturę niż na przyszłość dziecka. Stwierdziłem, że im lepiej mnie będzie na emeryturze tym lepiej będzie i moim dzieciom, gdyż nie będą musiały mnie utrzymywać.
Tak więc już na początku stycznia wpłaciłem na IKE przeszło 50% dostępnego limitu na ten rok, który wynosi 10578 złotych.
Kupiłem za te pieniądze 60 akcji spółki Bogdanka. Liczę na wzrost tych akcji w związku z wyższymi cenami węgla.
W tym roku spróbuję też stawiać pierwsze kroki na forex'ie.

Tak więc Nowy Rok z inwestycjami rozpoczynam od następujących składników portfela

5 komentarzy:

  1. Faktycznie intensywnie odkładasz na IKE, w pełni popieram a sam nieco zazdroszczę takich możliwości. Ja sam choć o tym myślę, to nadal się zastanawiam ile mogę na to przeznaczyć, póki co lepszym celem dla mnie jest zbieranie na mieszkanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kwota na Twoim IKE rzeczywiście robi wrażenie.

    Powiedz, czy ma ono na celu po prostu ominięcie podatku Belki (więcej kapitału na reinwestycje) i jego zapłata przy wypłacie, czy rzeczywiście planujesz oszczędzać na spokojną starość?

    OdpowiedzUsuń
  3. @Sebastian Cezary
    Możliwości wzięły się ze sprzedaży samochodu więc już taka sytuacja się nie powtórzy.

    @DrogaDoWłasnegoM
    Na początku była to forma przygody z giełdą, óźniej faktycznie celem było odkładanie na emeryturę, a obecnie po likwidacji PSO na które odkładałem z myślą o przyszłości dzieci, IKE stało się formą ominięcia podatku belki.

    OdpowiedzUsuń
  4. 20 tysięcy na IKE robi wrażenie? Napisz na samosi, niektóre kobiety tyle zarabiają w 2 miesiące :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozumiem, że Ty masz więcej na IKE

    OdpowiedzUsuń