środa, 23 maja 2012

Kolejne 8tyś do portfela - dopisuję pieniądze z polisy Amplico

W celu wlania w serce trochę optymizmu, postanowiłem zwiększyć wartość swojego portfela, pewnym zabiegiem.
Otóż jak pisałem, gdy zaczynałem swoją drogę ku wolności finansowej, posiadam ubezpieczenie na życie (dożycie) w firmie Amplico. Co prawda podczas nie tak dawnego kryzysu, gdy amerykański oddział prosił o pomoc rządową, miałem zamiar się wycofać, jednak przeliczenia wpłaconych składek na obecną wartość wykupu polisy okazały się niekorzystne.
Wczoraj dostałem właśnie list od MetLifeAmplico, w którym to znalazła się informacja o wysokości świadczenia na koniec roku 2011.
Wartość wykupu to 8000 złotych, które postanawiam dorzucić do portfela. Dlaczego taka decyzja.
Otóż, wbrew usilnym staraniom lekarzy jak i medycynie, zamierzam dożyć do końca tej polisy i zgarnąć kasę na jaką opiewa umowa. Jeśli natomiast polegnę w walce, to nie będzie to miało większego znaczenia, ani dla mojego portfela, ani tym bardziej dla bloga.
Składka na ubezpieczenie na życie w Amplico wynosi miesięcznie 120 złotych. Myślę więc, że śmiało mogę dopisać wartość wykupu polisy, bo w końcu płacę sobie, a nie wydaję na obecną konsumpcję.
Tak więc w następnym podsumowaniu miesiąca, mój portfel zyska nową pozycję, która z wiadomych względów nie będzie "rosnąć" miesięcznie, tylko rocznie.

4 komentarze:

  1. Hmm
    masz 2 dzieci - myślałeś co będzie jak kopniesz w kalendarz?? Z czego się utrzymają ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź pod adresem http://www.cel-6zer.pl/2012/05/zabezpieczenie-finansowe-rodziny-czyli.html

      Usuń
  2. W sumie racja, skoro miesięcznie płacisz składkę, w amplico i dostaniesz kiedyś tam kasę, to jak najbardziej możesz sobie wartość polisy dodać do portfela

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko czytając fora na których znajdują się informacje o amplico, to nie wiem czy możesz liczyć na pieniądze od nich

    OdpowiedzUsuń