piątek, 9 kwietnia 2010

Mniej papierków dla inwestujących w funduszach inwestycyjnych



Sejm przyjął nowelizację ustawy o funduszach inwestycyjnych.
Zgodnie z nią, fundusze inwestycyjne będą mogły informować klientów o kupnie, zbyciu i konwersji jednostek uczestnictwa nie tylko na papierze ale również przez internet.

Do tej pory dostawaliśmy potwierdzenie papierowe co w moim przypadku następowało po około dwóch tygodniach. Zdarzały się sytuacje, że zanim otrzymałem papierowe potwierdzenie zakupu jednostek, fizycznie ich już nie miałem bo je sprzedałem :)

Teraz takie potwierdzenie, będą mogły fundusze przesyłać na przykład na pocztę elektroniczną

Tak więc jak nasi posłowie się postarają, to raz na jakiś czas zrobią coś dobrego, aby ułatwić życie obywatelom, w tym wypadku nam oszczędzającym i inwestującym, choć na prawdę bardzo rzadko się to zdarza :)

3 komentarze:

  1. Niestety nie wszystko nadąża za takimi zmianami. Typu jak chcesz otworzyć IKE w BOŚ korespondencyjnie to proszą oni o przesłanie oryginału wyciągu bankowego. A ja np. od kilku lat nie dostaję papierowych wyciągów. Może na dobre będzie też usunięcie wymogu pięczątki przez firmy to będzie się żyło lepiej. Narazie poprawa z jednej strony, a utrudnienie z drugiej.

    A co jak się skończą normalne adresy email? Będziesz się kontaktował z bankiem z maila xxx@buziaczek.pl? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. więcej takich dobrych zmian :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe z tym żądaniem wyciągu bankowego. Nie spotkałem się z tym dotychczas. Ciekawe po co im to do IKE?

    OdpowiedzUsuń