sobota, 18 września 2010

Trzymać oszczędności w euro, czy lepiej je sprzedać

Mam na rachunku oszczędnościowym w PKOBP, 300 euro. Jak już wcześniej pisałem, zostały mi, choć planowałem wydać je na samochód (jednak aby można mieć konto oszczędnościowe, musi być minimum 300 euro na rachunku).

Zastanawiam się teraz, czy je trzymać. Co prawda, na początku planowałem dokupować euro i gromadzić je na tym rachunku, w celu późniejszego przeznaczenia tych pieniędzy na wakacje.
Jednak teraz, gdy stan mojego portfela, dość radykalnie się zmniejsza, nie wiem czy ich nie sprzedać, by nie posiłkować się pieniędzmi, które odkładałem na przyszłość dziecka.
Niestety euro trochę spadło (kupowałem je po 4zł), więc byłby stratny na jego sprzedaży. Natomiast do pieniędzy na przyszłość dziecka, mam akurat dostęp, gdyż po umorzeniu jednostek w TFIBPH Stabilnego Wzrostu, leżą sobie na rachunku oszczędnościowym w eurobanku.

Wydaje mi się, że euro powinno niedługo się umocnić, a dokładniej gdy ruszy podwyższa stóp procentowych.

Tak, więc wciąż się zastanawiam co zrobić. Trzymać euro, czy likwidować rachunek i je sprzedać.

6 komentarzy:

  1. Długo terminowo to będzie się złotówka umacniać, szczególnie jak RPP zacznie podnosić stopy procentowe. Ja jestem coraz bardziej sceptyczny że będziemy płacić powyżej 4 zł za €, aczkolwiek możemy dojść do tego poziomu.
    Jeżeli chcesz zostawić sobie trochę €, ale niekoniecznie 300 wyjściem może być założenie konta walutowego oszczędnościowego w WBK gdzie nie masz minimalnej wartości podanej. Oprocentowanie takie samo 1% na koncie oszczędnościowym.

    Jeżeli w najbliższym czasie nie masz zamiaru nic kupować w € to sprzedaj.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja miałem 210 euro i sprzedałem. Moim zdaniem nie warto trzymać. Watro to kupić za 3.5 i sprzedać za 4. Ale trzymać do wejścia euro nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzymaj. Nasz dług publiczny rośnie z każdym dniem. Żeby go obniżyć, rząd sprzedaje euro coby było słabe, w celu pokazania niższego długu niż mamy.
    Jak to wszystko wyjdzie na jaw, to dopiero złotówka dostanie. A euro będzie pewnie po 5zł.

    OdpowiedzUsuń
  4. teraz euro powinno iść do góry. ja liczę na 4,40 i dopiero wtedy sprzedam. w inwestycjach w waluty trzeba po prostu czekać.

    OdpowiedzUsuń
  5. oszczędności w euro, należy trzymać. gdy po wyborach okarze się ile naprawdę mamy długo, to euro wyskoczy dość wysoko. przynajmniej ja na to liczę bo trzymam oszczędności w euro na lokatach i kontach oszczędnościowych

    OdpowiedzUsuń
  6. no dobrze, ale gdzie je trzymać, bo przecież nie w polskich bankach????

    OdpowiedzUsuń