sobota, 15 czerwca 2013

Majowe podsumowanie drogi ku wolności finansowej

Maj okazał się mimo wszystko miesiącem dobrym dla mojego portfela. Zdołałem odrobić część strat poniesionych na akcjach KGHM.
Nie stawiałem stop lossa dzięki czemu zarówno w maju jak i w czerwcu moja strata stale się zmniejsza.
Postanowiłem, że znów zacznę szukać miejsca do lokowania pieniędzy na przyszłość dzieci. Co prawda jak na razie nie dysponuję zbyt dużymi kwotami ale szukam różnych produktów, gdzie można by zainwestować.

Podsumowanie
Początek - 6150zł
Wpłacone - 43000zł
Razem - 49150zł

Wartość obecna - 52422zł
Zysk/strata - 3272zł

Składowe portfela
Akcje:
Kghm - 340*148,30zł

Gotówka - 2000zł

Na akcjach KGHM nadal strata.
Do portfela, na fundusz bezpieczeństwa, trafia zaoszczędzone w tym miesiącu 500 zł.

Liczę, że akcje KGHM'u po przekroczeniu 150 zł zaczną wreszcie rosnąć, dzięki czemu nie tylko odrobię straty ale i zarobię.
Pozostaje czekać do 19 czerwca kiedy to ma zostać podjęta decyzja o wysokości dywidendy z miedziowego giganta. Spekuluje się, że będzie ona na wyższym poziomie niż chce zarząd czyli 8 zł za akcję.
Spadek oprocentowania depozytów, słabnący kurs polskiej waluty oraz wzrost rentowności obligacji, mogą sprawić, że pieniądze zaczną płynąć na giełdę np. poprzez fundusze inwestycyjne.

9 komentarzy:

  1. Chciałbym zasugerować abyś rozważył rozdzielenie kapitału do kilku "koszyków". Ponieważ trzymanie wszystkiego w KGH jest według mnie trochę nie rozważne.

    OdpowiedzUsuń
  2. KGHM nie bedzie rosl dopoki miedz nie wyjdzie z trendu spadkowego

    OdpowiedzUsuń
  3. trzymac cale oszczednosci w akcjach jednej firmy. GENIUS!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak już tu kiedyś pisałem, trzeba mieć jaja do takiego trzymania akcji, ale jak się uda, to zysk będzie spory.

    Aktualnie nie posiadam bezpośrednio żadnych akcji, ale zawsze wydawało mi się lepszym rozwiązaniem kupienie około 3 spółek mniejszych, za to z większym potencjałem wzrostów.

    Choć pamiętam i KGHM po jakieś 18 złotych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. I jak tam Twój portfel po ostatnich dniach na giełdzie?

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie myślałeś o tym, żeby zacząć inwestować w spółki z branży gazowniczej bądź energetycznej? Radzę się przyjrzeć spółce Exalo Drilling. Myślę, że będzie można na niej ładnie zarobić. Sam bym na pewno zainwestował ale narazie niestety nie mam czego.

    OdpowiedzUsuń