sobota, 7 kwietnia 2012

Nie będę płacił podatku belki - pieniądze idą na giełdę

Nie mam zamiaru płacić podatku belki. Nie będzie moimi pieniędzmi, od których już pobrano podatek, Rostowski zapychał dziury budżetowej. Tak więc postanowiłem zlikwidować wszystkie rachunki oszczędnościowe w eurobanku, a pieniądze z tych rachunków wycofać z banku aby nie płacić podatku.
Zastanawiając się gdzie ulokować pieniądze, postanowiłem założyć konto maklerskie w formie IKE dla żony i tam przelać te pieniądze.
Wiem, że wokół słychać opinie, że giełda zaraz zleci na łeb na szyję, jednak ja na przekór większości zainwestowałem pieniądze w akcje, dokładnie w akcje PGE.
Zaraz pewnie usłyszę, że trzeba mieć fundusz bezpieczeństwa i mój ruch jest lekkomyślnością, jednak będę od nowa budował ten fundusz licząc, że póki co nie będzie mi on potrzebny.

11 komentarzy:

  1. IKE to dobry pomysł, ale jeśli zamierzasz dłużej trzymać akcje PGE, to i tak zapłacisz podatek od dywidend.

    Akurat tak się składa, że pisałem ostatnio o inwestowaniu i oszczędzanie bez podatku: http://www.blofi.pl/2012/04/inwestowanie-i-oszczedzanie-bez-podatku.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na IKE nie płacisz podatku od dywidend, a dokładniej nie od wszystkich

      Usuń
  2. Phi to juz lepiej miec pewne 5% netto chociazby w aliorze niz wpakowac teraz na gielde - gdzie teraz spadki beda pod hiszpanie. Spadek pge bedzie pewnie o wiele wiekszy niz podatek dla POpaprancow ;)

    PGE dzis po 19.10, za kilka miesiecy zglosze sie i podliczymy co bardziej oplacalne, wlacznie z podateki

    OdpowiedzUsuń
  3. IKE dobra opcja ale czy nie lepiej wejść w akcje kiedy euro trupiarnia się posypie do reszty? W ike chyba też są lokaty i fundusze walutowe, może najpierw ike lokaty lub ike fundusz pieniężny, a później dopiero akcje?

    Jeśli akcje teraz to nastawiałbym się na uśrednianie w dół z tym że na kluczowych poziomach dokapitalizowanie x2 co jeden poziom (fale paniki)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trzeba zaryzykować :)
      Myślę, że w razie czego przez kolejne 30 lat odrobię ewentualne straty.

      Usuń
  4. Wszystko zależy od tego jakie IKE się się wybierze.

    Sam się ostatnio nad tym zastanawiam, jednak po otrzymaniu PITu za zeszły rok z DM wziąłem sobie na wstrzymanie. Dużo lepiej bym wyszedł trzymając te pieniądze w banku.

    Zarabiałem przez pierszą połowę roku, kiedy miałem czas na giełdę. Potem jednak każdy wie co się wydarzyło. Wtedy też oddałem cały zysk z nawiązką. Tak to już jest. Jak masz czas na analizy to możesz się w to bawić, takie jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie specjalnie mam czas na analizy. Jednak ustawienie stop lossa zabezpiecza przed wielkimi stratami.
      Wiem, że z patrząc z perspektywy łatwiej nam oceniać co byłoby lepsze, lokaty czy akcje, jednak równie dobrze mogłoby być, że na akcjach zarobiłoby się więcej niż na lokacie.

      Usuń
    2. Ostatnio najwięcej by się zarobiło kupując za cały portfel BTC i sprzedając teraz. Parę miesięcy temu było po 12zł teraz 16-17zł :)

      http://like-a-geek.jogger.pl/2011/05/31/jak-bardzo-spozniles-sie-z-bitcoin/

      Usuń
  5. Jak to mówią albo będzie dobrze albo nie. IKE dobry sposób na ominięcie podatku belki ale niestety jeśli wybierzemy inwestycje w akcje to możemy dużo zarobić ale i sporo stracić zwłaszcza przy tej zmienności jaką teraz obserwujemy.

    OdpowiedzUsuń