wtorek, 21 sierpnia 2012

Kolejne akcje do portfela - gra pod dywidendę PZU

Wczoraj dostałem pierwszą ratę dywidendy z KGHM - 17 złotych za akcję. Postanowiłem iść za ciosem i po raz kolejny zainwestować w akcje spółki dywidendowej.
Po nabyciu prawa do dywidendy z KGHM sprzedałem akcje i kupiłem PGE. Po wczorajszej wycenie akcji tej spółki liczę, że niedługo uda mi się sprzedać akcje po wyższej cenie niż je kupiłem, jednocześnie zainkasuję dywidendę.
Za wypłaconą dywidendę z KGHM kupiłem 12 akcji PZU. Co prawda akcje ubezpieczyciela sporo wzrosły (były poniżej 300zł) jednak liczę, że oprócz dywidendy uda mi się również zarobić na samych akcjach.
Dzień nabycia prawa do dywidendy z PZU za 2011 rok to 30 sierpnia 2012, a dzień wypłaty dywidendy to 20 września 2012.

Póki co, okazuje się, że wychodzi mi gra pod dywidendę. Choć gdybym nie sprzedawał akcji KGHM mógłbym się cieszyć większym zyskiem niż obecnie grając na akcjach PGE i PZU.

4 komentarze:

  1. kiedy kupiłeś te akcje?
    bo z tego co widze akcje pzu od miesiąca rosną więc kupiłeś na górce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We wtorek. Czy ja wiem czy na górce. Pożyjemy zobaczymy.
      Jeśli nawet to 12 akcji - szału nie ma.

      Usuń
  2. Też tak zrobiłem, teraz czekam na rozwój wydarzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też sprzedałem akcje KGHM i teraz zastanawiam się co by tu kupić. Jeszcze się nie zdecydowałem na co przeznaczyć mój kapitał. Mam jeszcze trochę złota i zastanawiam się czy nie sprzedać. Sprawdziłem ostatnio jak stoją metale szlachetne ale cena złota, warszawa nie była zachwycająca więc możliwe, że poczekam aż znowu podskoczy.

    OdpowiedzUsuń